Måndag

Igår var det som planerat Clear Round i Assedun, och jag och Kimbi avancerade lite från förra veckan och vågade oss på 50 och 60 cm. Hon skötte sig över all förväntan på framhoppningen. I början var hon lite spänd och kunde inte slappna av så pass mycket att hon kunde gå i form, men efter att vi hoppat några språng så kom även det. Framhoppningen var ute så sedan var det dags att gå in i ridhuset när det var dags. Där inne så kom genast spänningen tillbaka, och hon blev väldigt ofokuserad. Hon var lite rädd för läktaren och hade inte riktigt tid att hoppa, eller att bry sig om mig. Men vi lyckades ta oss runt en vinglig runda på noll fel trots allt. Hon tänkte stanna ett par gånger, men hoppade ändå när jag smackade på henne lite. Andra rundan var hon något mer sansad och vi hoppade en fin runda på noll fel. Helt klart godkänt resultat med andra ord. Det gillas.

Idag har jag anmält mig och Kimbi till vår första terrängträning. Den går av stapeln nästa måndag, och jag är lite spänd över hur hon kommer att reagera. Tidigare har vi hoppat lite stockar i skogen och liknande, och det har ju gått bra. Men riktiga terränghinder är ju lite annat. Inga terrängskydd har jag heller, så hon får ta det försiktigt. Lasses ponnyskydd räcker nog inte så långt på Kimbis långa ben. Jag är dessutom lite osäker på vilket bett jag ska ha. Klarar jag av henne med tränsbettet? Jag vill verkligen ha det eftersom jag är så rädd för att rycka henne i munnen, och jag känner på mig att det kan komma att bli en hel del konstiga språng från Kimbis sida. Det får nog bli så. Jag får väl stopp på henne förr eller senare i alla fall.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: