Träningsvärk imorgon

Nu är jag hemma efter en dressyrträning för William och känner redan känningar av den träningsvärk jag kommer ha imorgon. Jag är dock riktigt nöjd över träningen. Dressyren är ju inte min och Kimbis starka sida än så länge, men idag så lossnade det lite. Flyttningarna har vi lite problem med, likaså öppnorna, men hon kändes mer lösgjord än vanligt idag, vilket känns positivt. Flyttningarna och öppnorna är det mest hos mig problemet sitter känns det som. Känns inte som om jag riktigt kommer åt som jag vill med skänkeln. Men men, jag hoppas att det lossnar det med.

Iår är det nya regler för unghästars bakskydd i hoppningen, som gör alla unghästridare ganska förvirrade. De får väga max 200g stycket, vara max 15 cm på insidan och minst 5 på utsidan. Dessuom får de inte ha elastiska knäppningar och måste täcka kotleden. Jag har inte vägt Kimbis skydd än men de håller sig åtminstone inom måtten, så det känns hoppfullt att jag kan använda dem när vi debuterar sen i vår. Nu har ju inte Kimbi några flashiga märkesskydd, men det behövs inte enligt mig. Nu har ju dessutom det bevisats att inte ens de dyraste skydden är tillräckliga för unghästar. Många unghästryttare får istället köpa nya bakskydd som följer de nya reglerna.

Jag börjar längta så mycket inför tävlingar nu. Jag önskar att jag och Kimbi var redo redan idag! Men det är ett tag kvar. Blir förhoppningsvis lite clear rounder fram över i alla fall. Det kommer bli trevligt : )


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: