Debuten är nära!

I söndags var jag och Kimbi iväg på Pay and Jump i Boxholm där vi var anmälda till 70 och 80 cm. Det var väldigt trevligt med mycket fina hinder och bra personal. Solen gassade hela dagen och jag som var där ett par timmar för tidigt pga att jag inte visste om antalet starter lyckades bränna upp mina stackars armar i solen. Kimbi skötte sig dock väldigt bra. Det känns som om vårens miljöträning givit resultat och Kimbi betedde sig som en tävlingshäst ska. Hon skrittade runt på tävlingsplatsen som om hon aldrig gjort annat och skötte sig exemplariskt på framhoppningen. Inne på banan så la hon in en extra växel och rejsade runt hela banan med 0 fel, och matte hade fullt sjå med att hålla ordning på sin lilla häst så vi åtminstone hoppade rätt hinder. I andra rundan så tappade hon lite energi dock (vilket är förståeligt efter ett antal timmars väntande i värmen + att hon bara är bebis) men hoppade ändå en fin runda med ett pet. Helt klart godkänt resultat för damen denna dag, och en stolande stolt matte till på köpet : )

I måndags så kunde jag inte hålla mig utan har anmält mig och Kimbi till vår första tävling, och denna går av stapeln den 27:e juni i Rappestad som ligger utanför Vikingstad. Där är vi anmälda till 80+90 cm, och vi hoppas på att vi kan göra ett par godkända rundor i vår debut : ). Idag lyckades jag även se att det är Pay and Jump i LYRK på onsdag, så man kanske skulle ta sig upp dit och hoppa några rundor också, så att vi håller igång detta nu.

I onsdags var det avslutningen på ridningen för William Nilsson Fryer, och mamma hängde med för första gången sedan i höstas. Väldigt roligt tycker jag. Kimbi skötte sig väldigt bra som vanligt och skuttade en fin runda på dryga metern på slutet. Det känns som så mycket har lossat nu under våren, och det är så kul. Efter debuten i Rappestad kommer Kimbi få en välförtjänt vila i några veckor. Kanske välbehövligt för mig med?


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: