Vårkänslor

Är hemkommen ifrån en träning för William, som vanligt på onsdagar, och jag känner mig lite stolt över min häst. Dressyren har äntligen börjat lossna. Kimbi har blivit mycket mer fast i sin form. Galoppen har hon fortfarande lite problem med men i traven känns hon riktigt fin. Nu har hon dock kommit in i någon period så hon är lite galen. Idag när jag skrittade fram henne för hand utanför ridhuset stod hon på bakbenen och sprang runt i passage och frustade. Men hon slappnade snabbt av när hon kom in i ridhuset.

En sak som Kimbi även börjat med är att hon kickar i galoppen, och går emot och blir sur. Förhoppningsvis är detta bara en period det med, som har att göra med brunst och pälsfällning. Vi får väl se. Kul är det i alla fall inte. Sadeln ligger ju inte vidare bra heller, men jag hoppas inte att det är den som ställer till det. Jag håller på att försöka spara till en ny, men med typ ingen inkomst är det rätt svårt. Har i alla fall lagt undan de 2000 kr jag hade kvar från julklappspengarna. De får väl gå till en sadel om de inte behövs på annat håll innan dess.

Nu börjar det äntligen bli barmark lite här och där så snart har vi en befintlig ridbana igen. Då tänkte jag komma igång med tömkörningen också, så att hon slipper att ha klumpiga matte på ryggen hela tiden också.

Ja, det är så läget ser ut. Själv har jag precis sökt in till höstens högskola, och eftersom inte jag vill flytta ifrån min älskade lilla häst så kommer jag troligen läsa i Linköping eller Norrköping så att jag kan pendla imellan.

Simma Lugnt!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: