Fälttävlan

Om lite mer än en vecka är det dags för mig och Kimbi och starta vår tredje fälttävlan. Förra året vid den här tiden gjorde vi vår debut på samma bana som kommande tävling, dvs Mantorp. Det är en underbar terrängbana med en stor variation av hinder och jättebra underlag.

Förra året när jag startade Kimbi blev vi tyvärr uteslutna i terrängen då piloten fock för sig att styra på fel hinder. Kimbi skötte sig dock hur bra som helst och vi var felfria i övrigt. På grund av detta fatala fel på min sida så behöver vi en start till för att ha kvalat till lätt klass. För att få starta lätt klass behöver man nämligen två godkända resultat. Dock vet jag inte när, eller ens om, jag och Kimbi kommer tävla lätt klass. Vi får se helt enkelt. Fälttävlan tävlar jag bara för att jag tycker det är så sjukt kul och för att ha något att träna mot i samtliga tre discipliner. Utan fälttävlan hade jag säkert gett upp dressyren på min stora klump och satsat mer på hoppningen, vilket självklart hade varit väldigt dumt.

Idag kom i alla fall de preliminära startlistorna och enligt dem kommer jag starta dressyren 10.38 vilket känns som en lagom tid. Inte alltför blodigt tidigt för en morgontrött människa som jag.

Här kommer ett klipp från Mantorps terrängbana där de visar upp sina terränghinder.



Caroline

Sv; ja toppenhärligt med nya galoppbanan, ska bli super att kunna cantra där sedan.

Ja ponnyn är supersöt, finns på mitt jobb. Vi har ett par prickiga faktiskt :)

Sofie

Sv; Tack! Jag rider på ett mylerbett, semiledat m, rulle och tungfrihet (D-ringar). Superbra! :)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: