Longering på schemat

Idag fick Kimbi springa i form på riktigt för första gången sedan i somras egentligen. Longerade på banan och Kimbi är så jobbig och ofokuserad om hon bara ska springa runt så jag spände in henne. Hon såg riktigt fin ut och jobbade på bra med hela kroppen. Märker dock att det finns väldigt mycket energi i den tjejen just nu. Innan jag spände in henne tänkte jag att hon skulle få värma upp utan inspänning, men det slutade med att hon stod på bakbenen och trasslade in sig i longerlinan så det var bara att sätta på inspänning så skötte hon sig sen.

Efter passet tränade vi ordentligt på att gå in och ut genom plasten vid stalldörren. Enligt Kimbi är plasten fortfarande det värsta som finns. Igår tog det 15 min för mig att komma ut ur stallet när jag skulle rida. Kimbi totalvägrade. Målet är ju att Kimbi ska kunna gå lugnt genom all plast, men hon är fortfarande väldigt rädd för plasten mot kropp och framförallt huvudet så vi får väl se. Mot slutet gick hon igenom med endast två remsor borttagna mot sidorna iaf.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: