Dressyrsadel och flytt imorgon!

Idag provade jag att rida Kimbi i dressyrsadel för första gången. Jag fick låna en sadel som låg skapligt på henne av en tjej i stallet. Det var väldigt ovant för mig att sitta i dressyrsadeln, framför allt när den var lite för liten för min rumpa och jag inte ridit med dressyrsadel på typ 8 år eller så.

Kimbi var lite jobbig i början, precis som igår men hon släppte efter mycket bättre idag och kändes väldigt lösgjord i slutet. Jag hade svårt att komma ner i sadeln men jag kämpade på. Jag längtar till den dagen jag har råd att köpa mig en dressyrsadel. Det skulle förenkla lite eftersom den hjälper att hålla mig på plats och på så sätt får jag lättare att inverka på Kimbi.

Jag är i alla fall riktigt nöjd med Kimbi idag och det var en fröjd att rida henne sista tiden av ridpasset. Imorgon kommer det vara fullt upp hela dagen eftersom jag och Kimbi flyttar imorgon. Ska bli skönt att få en stor box utan boxgrannar till Kimbi vilket troligtvis kommer göra att hon trivs bättre. Som det är nu står hon bara och är sur mot sina grannar och har svårt att slappna av. Jag hoppas det här blir bra nu. Jag hoppas verkligen det!



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: