Inte riktigt min dag

Idag i stallet gick ingenting riktigt min väg. Kom till stallet strax innan 10 och självklart var vattnet fruset i ALLA kranarna. Allt Kimbis vatten var självklart slut och då är det inget roligt att inte kunna erbjuda henne vatten. Jag är så rädd att hon ska få kolik pga att hon inte får i sig tillräckligt med vatten, då det var precis vad som hände innan jul. Jag fick tyvärr lämna min häst törstig på dagen och åkte istället förbi med vatten hemifrån nu på eftermiddagen. Då drack hon upp nästan en halv hink direkt. De hade fått igång vattnet igen också så jag kunde fylla upp hinken igen. Dock lär det väl frysa ganska snabbt igen tyvärr.

Inte nog med att vattnet var fruset. Hösilaget var också fruset och man fick knappt bort det från balen. Jag höll på att få spader för att ingenting funkade. Jag lyckades till sist få loss så mycket hö som jag behövde.

Jag blir så trött när ingenting funkar i stallet. Jag vill att saker ska fungera. Jag vill att stallägarna ska se till att vattnet fungerar. Vatten är livsviktigt för en häst och det är så påfrestande att inte ens kunna ge sin häst vatten. Jag hoppas att det nya stallet har bättre ordning på sådana banala saker som rinnande vatten.

Jag och Viweka red åtminstone en trevlig tur i skogen, vilket inte är fy skam. Kimbi var lite spänd men väldigt glad och pigg. Jag skulle nog behöva ta henne till ett ridhus någon dag och verkligen rida igenom henne. Det var längesen jag fick henne att verkligen slappna av och jobba på bra.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: