Kall vecka

Nu har det gått ett par dagar sedan sist. Det har varit ganska fullt upp sedan jag sist skrev med skola och allt, så jag har helt enkelt inte hunnit skriva någonting.

Nu har det kommit lite mer snö men det har också blivit väldigt kallt. I morse hade jag morgonen i stallet och då var det riktigt kallt ute. Hela -16 grader! Kimbi hade fått sova med ett 300 gramstäcke och ett fleecetäcke, men tyvärr var hon kall under täcket i alla fall. Inte så att hon verkligen frös men jag är rädd för att hon ska bli spänd om hon blir kall om ryggen. Jag hade tyvärr inget annat bra stalltäcke så jag fick ta en tur till sharpman och köpa ett likadant täcke som hon redan har. Så inatt ska hon banne mig inte frysa i alla fall.

Igår när jag var ute och red tog ja en härlig galopp på en taggad häst. När jag släppte iväg henne uppför en backe for hon iväg i världens bockserie. Det är ju kul att hon är glad i alla fall. Imorgon blir det nog lite mer galopp för att få ur lite energi ur min fina häst.

Skickar med en bild från gårdagens ridtur. Det var ganska fint faktiskt!



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: