Ridning för hela slanten

Efter två dagars sprängande huvudvärk satt jag på häst idag igen. Inte bara min egen häst, utan också Figaro och Andy.

Jag började med ett pass på en lite tråkig Kimbi. Hon ville inte slappna av och ta stödet på ytter så jag blev lite irriterad. Mot slutet släppte hon dock fint och började jobba genom kroppen. Avslutade med att ta några små språng vilket gick väldigt bra.

Därefter agerade jag lyxryttare åt Viweka. Det vill säga gjorde hon i ordning Figaro och jag red. I början lyckades jag och Figaro med att ha lite kommunikationssvårigheter, men han var ändå jättefin och det var en fröjd att få rida honom. Avslutade med ett par språng på honom också, vilket han tyckte var väldigt kul.

Under passet med figaro fick jag sitta upp och skritta ett par varv med lilla Andy. Amanda ville att jag skulle prova att göra lite bakdelsvändningar med honom, då hon har vissa problem med det. Andy var duktig och han orkade bära upp mig trots att han bara är en ponny. Lyckades göra några steg riktig bakdelsvändning, men Andy förstod inte riktigt. Inte lätt när man aldrig gjort det förut.

Jag känner mig väldigt nöjd med dagen måste jag säga. Viweka var också gullig och fotade mig och Kimbi så det kommer ett litet smakprov på det.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: