Galopp på fältet

Idag tog jag ut Kimbi på en härlig tur i solskenet. Man börjar märka att solen värmer för det blev faktiskt riktigt varmt.

Jag red till ett fält som vi får rida på. Det är ett av de få ställena som det fortfarande går att galoppera på utan att halka. Det blir heller inte så hårt där eftersom växterna dämpar. Galopperade lite i båda varven och Kimbi var riktigt på hugget. Hästarna kan knappt springa i hagarna eftersom det är så hårt och knaggligt så hon tyckte nog att det var riktigt skönt att få sträcka ut i lite galopp. Jag hade fullt göra att få stopp på henne sen, och hon frustade nöjt i galoppen.

Imorgon är tanken att jag ska rida och klättra med Kimbi så hon får lite flås och bygger lite muskler. Jag klättrar alltid i skritt eftersom det är mycket lättare för hästarna att galoppera uppför. Det ger mycket mer om man håller sig till skritten.

Skickar med en bild på en nöjd häst idag från ridturen :)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: