Kimbi

Den här bloggen kom jag ju fram till att det inte blev så mycket med som jag hade tänkt. Jag hade tänkt att den skulle fungera som lite av en dagbok för mig och Kimbi. Det blev inte så. Dock kan jag passa på att uppdatera lite om denna underbara häst.

Under föregående år lyckades vi med bedriften att nolla en hel del starter i både 90 cm och 1 m vilket resulterade i att Kimbi som 6-åring faktiskt gjorde en start som avd A. Hon gjorde denna start hur bra som helst men vi gick tyvärr omkull innan sista hindret så tyvärr fick vi inte starta omhoppningen...

Något annat som Kimbi och jag lyckats med, som också varit mitt mål sedan jag köpte henne, var att vi lyckades starta två fälttävlan! Det var så att tårarna sprutade av lycka när vi gick i mål på vår första genomförda fälttävlan efter en felfri terräng. En del tidsfel och sådär men Kombi har inte riktigt lärt dig det där med att man kan hoppa lågt över hinder, vilket gör att det tar längre tid. Två starter hann vi med förra året och jag hoppas på att det blir ett par till i år.

Kimbi och jag över sista hindret på vår första fälttävlan i Mantorp : )


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: