Dressyrhästen

Igår kväll när jag var i stallet red jag ett lugnt dressyrpass på ridbanan. Jobbade mycket i skritt med tanken att Kimbi ska komma fram med näsan lite, då hon tenderr att lätt gå bakom lod. Jag fick till en väldigt bra känsla och mot slutet kunde hon gå väldigt lugnt och balanserat även i trav och galopp utan att tappa formen alltför mycket. Kimbi gjorde jättefina bakdelsvändningar och skänkelvikningarna fick vi till ganska bra också. Jag kände att jag kunnat rida runt i all oändlighet på min fina häst.
Igår red jag Kimbi med sporrar. Det är inte ofta jag gör det men det blir sån himla skillnad på Kimbi. Trots att jag har de minsta och snällaste sporrarna jag kunnat hitta så är det verkligen en stoooor skillnad. Hon lyssnar väldigt fint och tappar inte alls energin när det blir jobbigt så som hon kan göra utan sporrar. Jag tror att jag ska träna ett par gånger till med sporrar så kanske jag kan använda det på fälttävlan om en månad.
Bild på mig och Kimbi från fälttävlan i Mantorp förra året.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: