Ridning av annan häst

Igår fick jag prova att rida en annan häst i stallet. Nästan lite bra att Kimbi vilat ett tag, då det resulterat i att jag fått rida tre andra hästar i stallet.

Hästen jag red igår är en treåring (snart 4). En väldigt lättriden treåring, minst sagt. Jämfört med Kimbi har han kommit väldigt långt. Dock reds Kimbi i stort sett endast fram till treårstestet, sen vilade hon mer eller mindre i ett år. Det gick i alla fall väldigt bra och jag får gärna rida honom fler gånger åt ägaren.

Eftersom jag ridit ett par andra hästar än Kimbi nu sista månaden så har jag också fått rida lite annorlunda än vad jag är van vid. Jag hoppas att jag ska kunna ta med mig mycket av det jag lärt mig på de andra hästarna upp på Kimbi för att kunna få henne lite mer lyhörd och känslig. Vi får se hur det går, men det är min förhoppning.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: