Rätt tid

På ett sätt är det bra att Kimbi är konvalescent just nu. Det har i stort sett regnat konstant i en månad mer eller mindre så det är helt hopplöst att rida.

Våra hagar är inte längre leriga, de är ett gyttjebad. Kimbis sjukhage är hemskt lerig trots att de la in en massa sand i den förra helgen. Jag tycker synd om min lilla tjej som får gå i den lilla fyrkanten så länge när det inte ens finns något att pilla med. Har jag tid försöker jag ta in henne ganska tidigt. Tror det är roligare för henne att stå inne och pilla i höet än stå ute i lervällingen.

Tyvärr märker jag att hon är rätt rastlös. Jag har köpt ett småmaskigt hönät till henne för att det ska ta längre tid för henne att äta. Dock äter hon ganska snabbt ändå... Hon står och skrapar i boxen så fort någon är i stallet. Det har hon faktiskt knappt gjort sedan vi flyttade i våras. Jag försöker gå med henne så mycket jag orkar och hinner, men på grund av det dåliga vädret och att jag haft så mycket i skolan så blir det tyvärr inte så mycket som jag önskat. Nu är det 3,5 vecka kvar. Det är bara härda ut.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: