Resultat från senaste tävlingen

I söndags trotsade jag, Kimbi och min älskade sambo kyla och snö och begav oss till Mantorp för årets sista tävling. Jag och Kimbi har tävlat otroligt lite inomhus så vi behöver mycket rutin där. Av den anledningen valde jag att hoppa bara 90 cm och 1 m. 

Hela tävlingen var väldigt rörig då det var supermycket strykningar. I första klassen var ryttaren innan mig struken helt plötsligt så jag hann inte gå runt något innan jag startade utan fick startsignal direkt när jag kom in i ridhuset. För en häst som Kimbi är inte det så lyckat. Hon var otroligt spänd och rädd för det mesta. Vi lyckades hoppa runt felfritt men helt utan flyt och utan koncentration från Kimbis sida.

Till andra klassen tänkte jag fokusera på bättre flyt. Jag försökte ha en bättre grundgalopp för det hjälper oftast Kimbi. Denna rundan hade vi mycket bättre flyt och hon blev bara rädd en gång. Dock backade jag av för mycket inför kombinationen så vi kom nära och rev insprånget. Jag fick alltså 4 fel den rundan men är betydligt mer nöjd med den rundan än den i första klassen. Kimbi och jag är fortfarande ute mycket för att samla rutin, och då spelar slutresultatet mindre roll. Det är känslan som räknas. 

Det är väldigt kul att känna hur fin form Kimbi är i nu. Efter 2 täta rundor var hon fortfarande lika pigg och tyckte att hon hoppat för lite för att åka hem. Hon tyckte minsann inte att vi var klara. Är så stolt över min lilla häst!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: