Annan ryttare

Idag har min klasskompis varit med mig i stallet och provar Kimbi. Jag hade lånat en häst så vi red ut en sväng tillsammans. Kimbi skötte sig faktiskt över förväntan och hon som red klarade henne jättebra. Kimbi verkade vara väldigt pigg men det är hon ju mestadels, så jag blev inte direkt förvånad.
 
Jag är inte speciellt van vid att ha andra ryttare på Kimbi. Jag köpte Kimbi för 5 år sedan, och under den tiden är det, förutom mig, 5 andra som har ridit på henne. Hon är med andra ord inte speciellt van vid andra ryttare heller. Jag är väldigt mammig och rädd om min underbara häst, så jag sätter helt enkelt inte upp vem som helst på henne. Sedan vill jag inte att någon ska bli rädd eller inte klara av henne. Jag vet att Kimbi inte är helt lätt att rida. En häst i den storleken som dessutom är väldigt känslig och väldigt pigg på samma gång. Jag kan Kimbi utan och innan och vet precis hur hon ska reagera på saker oftast. En ny ryttare vet jag ju inte har samma tänk och kan inte förutsäga vad som ska hända.
 
Tanken är att min klasskompis ska börja hjälpa mig lite med Kimbi eventuellt. Som det är nu hjälper hon till lite med en ponny men hon är ett år äldre än mig och känner väl att ponny egentligen inte är jättegivande för henne. Det kommer troligen ta ett tag för henne att lära känna Kimbi. Men en sak som är bra om min klasskompis hjälper mig är att jag redan innan känner att jag kan lita fullt ut på henne. Jag har sett henne rida och vet att hon är duktig. Jag är absolut inte orolig för att hon ska "förstöra" min häst eller liknande,


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: