Inställd träning, men nöjd ändå

Idag blev dressyrträningen inställd då det tyvärr var minusgrader inatt så banan frös under natten. Vi kommer försöka göra ett nytt försök imorgon eftermiddag. Jag hoppas att det blir träning för jag är riktigt peppad på dressyr just nu.

Jag och Sofia beslutade oss att rida ut istället då vi ändå planerat det inför imorgon så vi flyttade på den turen. Vi red en ny runda varken hon eller jag försökt rida innan, men det blev en trevlig runda om än rätt lång. Allt som allt tog det ca 2,5 timme. Kimbi var lite seg i skritten i början men hon blev bara piggare och piggare så mot slutet hade jag svårt att hålla henne för hon ville bara galoppera. Jag bara skrattade åt henne. Men hon borde vara lite lugnare imorgon ifall det blir träning i alla fall. Jag tror dagens ridtur var precis vad hon behövde.

Denna veckan har jag ridit rätt intensivt, vilket känns väldigt bra. Hästen känns otroligt fräsch också, så det känns som det bara är att fortsätta på liknande sätt, så kommer vi vara i toppform snart.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: