Långtur

Har inte uppdaterat på ett tag. Denna veckan började jag på praktiken, så jag har knappt hunnit rida Kimbi alls. Dels har det varit väldigt kallt och sen har jag varit väldigt trött. Men idag hann jag i alla fall rida.

Idag red jag och Sofia en rätt lång tur med våra hästar. Jag hade inte ridit den förut, men hela vägen i stort sett var det jättefin grusväg med snö på. Det gjorde att vi höll tempot rätt högt för att det inte skulle ta så lång tid. Det var mest trav och galopp i ungefär 2h så nu är både hästarna och ryttarna väldigt nöjda.

Det är så otroligt kul att rida henne idag. Trots det höga tempot kändes inte Kimbi speciellt trött någon gång under turen. Det skulle aldrig hänt innan operationen. Jag är hoppfull inför kommande tränings- och tävlingssäsong :).

Imorgon ska en klasskompis komma och rida Kimbi, och jag ska låna en annan häst. Ser fram emot det :).



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: