Tappade bakskydd

För ett tag sedan så lyckades Kimbi tappa sitt ena bakskydd när vi var ute och galopperade. Jag har inte riktigt brytt mig om att köpa nya än då vi ändå bara ridit ut och då har jag använt mina terrängskydd eller mina dressyrskydd.

Imorgon är det ju dock tänkt att vi ska hoppa lite för första gången sedan augusti, så jag tänkte försöka komma iväg imorgon förmiddag och köpa ett par nya skydd. Nu efter nyår är ju Kimbi dessutom 8 (eller hon räknas i alla fall som det) så då får man i hoppningen använda vilka bakskydd man vill på sin häst. Innan dess är man skyldig att använda skydd som följer TR:s regler för bakskydd på unghästar.

I TR står följande:
5.1 För hästar t.o.m. 7 års ålder gäller följande för bakbensskydd inom hela tävlingsområdet.
• Varje skydd få väga max 200 gram
• Den rundade delen av skyddet måste täcka insidan av kotleden
• Högsta höjd på skyddet är 16 cm
• Lägsta höjd på skyddet är 5 cm.
• Skyddets insida måste vara helt slätt
• Endast oelastisk kardborreknäppning är tillåten och ska knäppas på utsidan.
• Inga andra skydd/ingen annan utrustning kan användas tillsammans med ovanstående skydd.

Men nu får jag välja vilka skydd jag vill som sagt, så nya bakskydd kom lägligt. Tyvärr är en students ekonomi som den är så det får bli en tur till Hööks imorgon så får vi se. Dessutom hörde jag rykten om att deras rea börjar imorgon...



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: