Trött

Sitter uppkrupen i soffan och är riktigt trött. Idag har vi varit ute på fältprovtagningar med praktiken. Jag började vid halv 8 i morse och gick inte hem förrän halv 5. Under hela den tiden har vi varit utomhus och stått upp.

Efter praktiken blev det raka spåret till stallet där jag och Sofia red en kort tur. Kimbi är inte speciellt van vid att bli riden i mörker så hon blir lätt lite extra tittig. Idag kom jag dock fram till att om jag red bakom Sofia så funkade det rätt bra och Kimbi kunde lilla på utan att ha koncentrationen på allt annat runt omkring. Över huvudtaget går hon oftast bättre när hon går sist. Hon blir lugnare och kan slappna av bättre. Dock är det aldrig några problem att rida först eller ensam. Det är ungefär det enda jag gjort innan jag flyttade till Göstad. När vi hade eget stall så hade vi bara Kimbi och min ponny Bea, så då hade jag inte så mycket alternativ.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: