Det tar sig

Idag red jag lite på banan med Kimbi. Den blir bättre och bättre allt eftersom det smälter. Snart är den nog helt bra. Jag längtar till våren så man kan träna fullt ut :).

Grejen när man rider dressyr med Kimbi är att hon gärna blir stressad i samband med galoppen, därav brukar jag inte galoppera så mycket och då endast i slutet av passet. Idag tänkte jag försöka råda lite bot på detta och galopperade ganska tidigt i passet. Dessutom gav jag mig fasen på att hon skulle klara av att galoppera lugnt på fyrkantspåret utan att rusa. Kan bara säga att det gick över förväntat och jag satt och njöt på ryggen. Hon var otroligt fin och hon har verkligen byggt upp en bra styrka i galoppen så hon orkar samla sig mer än tidigare.

Inte nog med att passet gick bra. Solen sken samtidigt och jag red en stund utan jacka. Fick ordentliga vårkänslor där ett tag :).



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: