Dressyrlektion

Idag har jag och Kimbi varit iväg till ett ridhus i närheten och ridit dressyrlektion för Lotta Esping. Vi var tre stycken som red samtidigt så tyvärr kan man ju inte få så mycket specifik hjälp, men jag tycker ändå att jag fick med mig en hel del tips son jag kan jobba vidare på.

Vi jobbade en del med öppnor i skritt. Fick tipset att bredda handen när jag tenderar att lägga över handen på fel sida om mankammen när Kimbi går emot skänkeln. Vi har dessutom lite problem med högervarvet då Kimbi är lite stelare där, och jag är också svag i den sidan. Då fick vi tipset att göra lite förvända öppnor i vänstervarvet, så att jag slappnar av lite bättre. Funkade faktiskt ganska bra.

Kimbi skötte sig kanon idag och hon fick mycket beröm av Lotta. Nu hoppas jag få till någon dressyrlektion för Pernilla också snart. Vi pratade om nästa torsdag så jag hoppas på det :). Det är faktiskt kul med dressyr när det går bra. Jag har dock sår av ridbyxorna på insidan av låret. De skaver mot nya sadeln när jag sitter ned i traven. Ska prova med några andra byxor och se om det är byxorna eller om det är jag som är problemet :).



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: