Dressyrsadel

Idag invigde jag och Kimbi hennes nya dressyrsadel, som Viweka var snäll och hämtade upp i Göteborg i helgen. Känns underbart att till sist ha en dressyrsadel. Förhoppningen är att den ska hjälpa mig en del i dressyren.

Sadeln är en begagnad Bates Isabell Werth. Låg ganska bra på Kimbi med hennes prestigepadd under. Hon gick väldigt avslappnat så Kimbi verkade vara väldigt nöjd med sadeln också. Jag fick mycket mer hjälp av sadeln, så det känns lovande. Jag behöver bara vänja mig vid att rida i dressyrsadel. Har egentligen aldrig använt mig av dressyrsadel innan. Det är lyx enligt mig! Nu är Kimbi så svår i dressyren och hon slänger mig ur sadeln. Med dressyrsadeln fick jag lättare att sitta ned och påverka Kimbi rätt. Jag fick dock ganska ostadiga skänklar, men jag hoppas på att det blir bättre när jag vant mig.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: