Resultatet

Det blev ingen felfri runda igår. Jag är lite besviken över min egen ridning men är samtidigt väldigt nöjd över min häst. Jag fick inte till anridningen mot första hindret. Man var tvungen att ta en väldigt kort sväng och då fick jag inte igång galoppen helt. Det gjorde att vi kom fel, och eftersom galoppen var dålig stannade hon. Tog ny sats och då nollade vi resten av banan. 

Även fast vi nollade i övrigt så var det ingen bra runda. Det blev ganska på-och-avigt och vi hittade inte rätt distanser. Jag blev lite passiv och jag måste vara snabbare att komma till ridning efter hindren och inte bli passiv sista galoppsprången innan hindren. Det finns liksom inte utrymme för det inomhus.

Det var ju Kimbis andra tävling inne någonsin och vi kan väl konstatera att rutinen behövs inomhus. Vi har än så länge svårt att hitta den jämna rytmen som vi lärt oss få till ute. Vi fick till några fina språng igår men det var långt ifrån perfekt. Det här blir ju min och Kimbis egentliga första inne-säsong. Det blir väl inte supermånga tävlingar men vi får försöka åka på de som finns helt enkelt.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: