Roligt att rida

Shit vad kul det var att rida Kimbi idag. Jag red lite dressyr på banan och känslan efter Pernillas pass satt kvar. Jag kunde göra fina öppnor och skänkelvikningar åt båda håll utan att Kimbi flippade ur och började spänna sig. Om hon var lite trög i bakbenen kunde jag peta till henne med spöt och få en reaktion av mer engagemang istället för att bara springa som det brukar resultera i.

Jag kunde nästan helt hålla reda på hennes bogar vilket gjorde att vi kunde göra fina volter utan att det blev obalanserat. Detta gällde även galoppen där vi kunde gå på en fin 15 metersvolt innanför spåret. En underbar känsla när man är van vid att hon försvinner iväg och mest rusar. 

Förutom lösgjordhet och kontroll på bogarna jobbade vi mycket med att få igenom halvhalter. Jag tycker att även det gick bättre än det brukar, även fast vi där fortfarande har en hel del att jobba med.

Idag kunde jag sitta ner på Kimbi och faktiskt komma till ridning för en gångs skull. En otrolig känsla och man får verkligen känslan av att det kanske finns en fin dressyrhäst i Kimbi trots allt. Jag har ju ett mål att någon gång starta Kimbi på en riktig dressyrtävling. Jag är dock en sån människa som tycker det känns onödigt att åka på dressyrtävling om man misstänker att det kommer gå kasst, så därför har jag väntat på att Kimbi och jag ska bli duktigare helt enkelt. Kanske nästa år kan vara ett rimligt mål? 

Lyckokänslor idag helt enkelt! Min otroligt fina häst. Det är så kul att rida när det känns som om hon kan göra vad som helst för mig. Underbart!




Josefin Pageryd- hästbloggen

Måste säga att jag tycker det är så kul att du bloggar, och delar med dig av olika saker :) En stor klapp på axel för alla bloggare, som dagligen delar med sig av saker som gör en glad. Det är grymt bra jobbat, så måste därför säga hur duktig du är :) Sen önskar jag dig stort lycka till med bloggen och allt i livet :) Glöm inte bort vilken fantastisk person du är! KRAM / www.pageryd.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: