Engagemang och jobbsökande

Jag är, som de allra flesta har förstått, arbetslös för tillfället (bortsett från en timanställning som inte ger så mycket timmar). Det är otroligt jobbigt och kämpigt. Man känner sig otroligt utstött och jag mår väldigt dåligt av det.

Just av denna anledning var det så skönt att komma bort. Bort från mitt arbetslösa liv och all ångest för ett par dagar. Det känns ganska ofta som om ingen riktigt förstår mig i den sits jag är i, och jag försöker spela glad trots att jag känner så mycket ångest.

Den senaste tiden har jag dock känt att vissa personer faktiskt bryr sig om mig och försöker komma med tips och hjälpa till så mycket de kan för att jag ska kunna få ett jobb. Jag har blivit rekommenderad för två olika jobb av två vänner. Ett miljöjobb, och ett sommarjobb. Jag har fått hjälp av en vän från Miljövetarprogrammet att kolla igenom mitt Cv och personliga brev och fått massor förslag på jobb jag borde söka. Har även fått flera jobbförslag från andra vänner. 

Jag är så otroligt tacksam över allt engagemang. Det stärker ändå mitt ganska sargade självförtroende. Det finns de som tror på mig och till och med vill rekommendera mig för olika tjänster. Jag hoppas att allt detta ska löna sig så att jag snart kan få ett jobb. Jag kommer gå under helt snart annars!

Idag blir det en bild på en av mina flygbolag och terapi, Sally <3 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: