Jag har fått jobb!

Idag fick jag ett besked som gör mig otroligt glad och lättad. Jag fick i morse nämligen besked om att jag fått tjänsten som Miljöinspektör på Habo kommun. Det är mitt första miljöjobb efter min utbildning och jag slipper harva runt som timvikarie som jag gör just nu.

Det här kommer självklart leda till en del en del förändringar och det kommer säkert bli otroligt jobbigt samtidigt som det kommer bli superkul och givande. Eftersom Habo ligger 13 mil hemifrån så kommer jag troligtvis inte kunna åka hem varje dag. Som planen ser ut nu kommer jag försöka hitta ett rum i Jönköping där jag kan sova vissa nätter i veckan. Eftersom jag har Kimbi kan jag inte veckopendla, men det bästa vore om jag kunde hitta en Medryttare som kan ta hand om henne ett par dagar i veckan. Jag har snälla vänner som ställer upp och hjälper till, men dels rider de inte Kimbi och dels så är det ju inte hållbart att de ska hjälpa mig otroligt mycket.

Det kommer bli helt underbart att få ett jobb. Jag och sambon kommer få ett helt annat ekonomiskt läge, och Tobias slipper att försörja mig så som han gjort hittills. Sen kommer det göra en otrolig skillnad för mig att få en stadig inkomst som kommer varje månad. Jobbet är ett vikariat, men förhoppningsvis kan det öppna upp dörrar för andra jobb när vikariatet är över. Idag är jag mest otroligt glad!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: