Dagens ridpass

Jag måste bara berätta om dagens ridpass! Jag red ett pass på banan efter en helg med tömkörning, uteritt och lösgalopp samt vilodag igår. Jag har ju inte tränat för tränare på mer än ett år så jag och Kimbi kämpar på själva så gott det går. Trots detta har jag och Kimbi fortsatt göra fina framsteg. Hon har blivit starkare och med det också mer lyhörd. 

Idag fokuserade vi efger uppvärmningen på en del arbete på en 8-volt med 20m-volter. Till en början i trav med skrittövergångar vid medellinjen. På volterna gjorde jag flyttningar av bakdelen samt sluta på viltspåret om vartannat. Hon lyssnade enormt bra! 

Därefter gick jag över till galopp och gjorde nedtagning  till skritt på medellinjen följt av ny galoppfattning från skritt. Det är inte helt ovanligt att Kimbi brukar stressa upp sig när det blir mycket övergånget (och framförallt om det är galopp inkopplat). Idag var hon dock väldigt uppmärksam och lugn och gjorde övningen nästan prickfritt. Då fick det bli samma övning men med halt på medellinjen. Det gjorde hon också superbra. 

Kände mig väldigt nöjd med passet och började nästan ångra mig angående betäckningen. Men nä, Kimbi och jag har tid på oss även efter ett eventuellt föl. Jag är inte så mycket för att tävla dressyr men däremot tycker jag det är väldigt kul att träna och utvecklas. På det spåret fortsätter jag gärna!

(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: