Skoning 8 januari

Nu är Kimbi nyskodd och redo om det skulle bli mer snö och slask! La om snösulorna och passade på att ta fyrbroddat. Vill inte att hon ska halka och göra något dumt med sitt knä. 

Innan skoningen red jag ett pass på banan. Hade lite ont om tid så passet blev lite mer intensivt än vad jag ridit hittills. Jag travade 2 varv x 6. Det är inte mer trav än senast, men jag brukar skritta mer än jag gjorde idag. Fokuserade mest på mig själv i traven, och stundtals var faktiskt Kimbi riktigt fin. Rund över hela överlinjen och kunde ta mina halvhalter. Jag vill få en bättre sits och kunna sitta ber bättre på min extremt skumpiga häst. Inte helt lätt, men det känns härligt att Kimbi kan gå avspänt utan att jag fokuserar så himla mycket på just det.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: