Söndag 25 januari

Söndag kväll. Har en underlig känsla i kroppen. I torsdags fick jag ett samtal som innebär att jag har fått ett jobb. Imorgon börjar jag ett vikariat som Miljö- och hälsoskyddsinspektör i Finspång. Ska bli väldigt kul och jag hoppas att det ska bli bra. Det är mindre restid och jag har tänkt att jag ska kunna ta stallet direkt på väg hem från jobbet. 

Idag har jag ridit Kimbi en stund på banan. Det blev lite stressigt då jag och Tobias var en sväng på Tornby och på Mio på dagen, och jag skulle träna vid 17. Men det blev ändå ett bra pass och Kimbi kändes fin. Hon är väldigt svag i galoppen men jag ska försöka lägga in mer och mer galopp nu och stärka henne där. Kimbi har som alla vet väldigt mycket energi. Idag när jag la an spöt lite för att aktivera bakbenet svarade hon bara framåt. När hon inte lyckades med det blev hon förbannad och gjorde små stegringar och bockningar stillastående. När inte det funkade heller lugnade hon ner sig och blev riktigt fin.

Imorgon är det första dagen på nya jobbet och Jessica tar hand om Kimbi. Misstänker att jag kommer vara rätt trött imorgon kväll. Det kommer vara en utmaning att få ihop mitt nya liv med jobb, häst och förhoppningsvis en del träning. Jag tror det kommer gå, men det gäller att lära sig att få det att funka. 

Efter stallet idag blev det ett jympapass på Friskis. Var jobbigare denna gång. Troligen mest för att jag kände igen övningarna och därmed kunde jag köra hårdare. Nu har jag kört mina tre prova på-gånger på Friskis, men jag kommer satsa på att skaffa träningskort där, så jag kan fortsätta träningen :).


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: