Tisdag 27 januari

Efter att ha varit hästledig igår var det skönt att komma till stallet idag igen. Jag gillar inte riktigt att lämna bort min prinsessa. Jag vill ju själv kunna kontrollera hur boxen ser ut och hur Kimbi mår. Kände att förra året var tillräckligt! Jag har ju dock en liten tanke om att försöka skaffa medryttare igen när Kimbi är igång ordentligt. Det kanske underlättar lite om man vill hinna ha lite liv när man jobbar heltid. Men vi får se. Just nu är det bara så härligt att slippa vara ifrån Kimbi så mycket.

Idag slängde jag på mig pannlampa och red ett pass i hagen mellan valacklösdriften och stolösdriften. Stona var rätt uppstressade då en tjej som har sin häst där gick ut i hagen med pannlampa, vilket inte var poppis. Valackerna blev också lite stressade och både ston och valacker for runt. Kimbi skötte sig super men blev lite stressad också så hon körde lite av sin berömda passage. Tänk om jag någon gång lyckas få henne gå i passage på riktigt? Coolt!

I alla fall så lugnade sig hästarna när personen ifråga släckt sin pannlampa. Kimbi var otroligt fin i traven idag. Stadig och mjuk. I galoppen tyckte hon dock att det var lite väl kul med en stor hage/fält, så där var vi inte helt överens om tempot. Kimbi blir totalt ignorant och lyssnar inte på mina halvhalter alls. På grund av detta fick hon därför avsluta det korta passet med övergångar skritt-trav med ca 10 m intervaller. Efter ett par gånger förstod hon att det var bäst att lyssna och då gjorde hon några fina övergångar till sist. Bara traggla vidare.




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: