Nu är det dags!

Jahopp. Då är det skärtorsdag. Igår födde till sist min lilla katt Lumi en unge på dygn 67. Jag har gått och väntat sedan helgen så jag började känna mig ganska frustrerad. Det blev troligen en liten tjej och i så fall ska hon få heta Ester, eftersom hon är född under påskveckan (easter). Allt gick bra i alla fall och det är en pigg liten rackare. Hon har hållit mig vaken inatt. Eftersom hon inte har några syskon så börjar hon pipa så fort mamma lämnar boet. Lilla pyret. 
 
Mitten av april är kommen och imorgon kör jag iväg Kimbi till seminstationen Salsbro stuteri. Igår anmälde jag henne i Språngrulla så nu är vi på gång. Otrolig skräckblandad förtjusning. Det känns fortfarande som jag inte har någon aning om vad jag pysslar med. Ändå har jag tillbringat otaliga timmar till att läsa på och överanalysera. Det som känns jobbigast just nu är nog att jag inte vet hur länge Kimbi kommer vara borta. Jag vet inte hur väl vi tajmar brunsten. Har vi extrem otur brunstar hon nu i helgen, när det är påsk och det är svårt med spermaskick. Sen kanske hon inte tar sig, annat kanske krånglar. Jag får hjärtsnörp bara jag tänker på det. 
 
Jag känner i alla fall högt förtroende för seminstationen. Men sen funderar man ju lite på vad jag ska ha med mig till Kimbi. Kraftfoder får hon ju inget så där är vi i alla fall på det lugna. Men sen är ju frågan om hur mycket grejer hon behöver. Behöver hon flugtäcke? Vintertäcke? Tur att Kimbi åtminstone är ganska snäll och okomplicerad så jag hoppas att hon ska uppföra sig väl när hon är borta. Kimbi brukar alltid få högst betyg i uppförande hos veterinärer och ET och tränare. Är man bara lugn med henne så är hon lugn. Hon gillar inte stress, så det är väl det enda.
 
Nu verkar det ju som att det ska bli snö imorgon. Jag hoppas att det håller sig som regn så att vi kommer iväg. Jäkla vår. Det var ju nyss så varmt och skönt.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: