Skor, check!

Tiden för betäckningssäsong börjar närma sig med stormsteg. Hos många har den säkert redan börjat. För mig blir min plan lite mer verklig för varje dag tror jag. 


I veckan var hovslagaren på plats och skodde Kimbi. Bara fram, bad jag om. Seminstationen vill inte att stona har skor bak när de är där, och jag tänkte att det var bäst att lyda. Inom någon vecka räknar jag med att köra iväg Kimbi till stationen. Sedan får vi väl se hur länge hon är borta. Tanken är ju att låta henne stå lvar tills hon är bekräftat dräktig. 

Det kommer att bli fruktansvärt tomt utan henne. Jag har ju typ aldrig varit utan häst på det sättet innan. Jag är van att åka till stallet varje dag. Då vet man alltid vad man gör efter jobbet. Nu blir det inte så på ett tag framöver. Det känns ganska läskigt. 

Innan jag kör iväg Kimbi till stationen har jag en sak att klara av först. Jag ska invänta att Lumi föder. Hon är dräktig och ska föda när som helst. Fortplantning av ett djur i taget är min melodi. Många måste tro att jag är helt galen men djuren är mitt liv och jag älskar allt detta. 

Lumi idag på dygn 63. Hennes tidigare kullar har kommit på dygn 63. Denna gången är det färre så hon kanske går några dagar extra, eller?


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: