Nya löpskor (till mig)

Idag har jag blivit bortskämd av min fina sambo åter igen. Jag har precis fått ett jobb som gör att jag står och går väldigt mycket. Det har gjort att jag känt av smärta i fötter och leder en del. Dessutom har jag lyckats få punktering på luftdämpningen i mina vanliga löp- och promenadskor... Så idag tog vi tag i saken och köpte mig ett par nya skor.

Vi åkte till Intersport där de har ett löpband som filmar när man springer. Då kunde man se vad jag behövde för stöd i steget. Kändes som man hade världens konstigaste löpstil, men det var ändå coolt att se. Provade två olika löpskor och de sista skorna kändes verkligen toppen. Perfekt också att de var på rea så de var 500 kr billigare än ursprungspriset.  

Märket var saucony tror jag att det hette. Inget jag hört talas om me. Det spelar ingen roll när skorna känns toppen. Nu ska jag verkligen försöka Komma igång och gå och springa ännu mer. Målet är att springa 5 km på blodomloppet i maj. Jag behöver inte kunna springa hela, men jag ska ta mig runt (helst utan att dö). Awesome!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: