Kimbi lämnad

Idag har jag och sambon kört upp Kimbi till Salsbro igen. Denna gången körde vi med tomt släp hem och tanken är att Kimbi nu får stå där tills hon blir dräktig. Jag hoppas innerligt att hon tar sig på första försöket. Det känns otroligt konstigt att vara hästlös.


Jag trodde inte att det skulle kännas så jobbigt att lämna ifrån mig Kimbi i någon annans våld. Tänk om Kimbi känner sig övergiven? Tänk om de på stationen inte förstår henne eller inte tar hand om henne som den prinsessa hon är? Jag litar totalt på stationen, men jag känner mig ändå lite halvt skräckslagen. Jag har aldrig lämnat Kimbi längre än en vecka under de 6,5 år jag har haft henne i Linköping. 

Nu hoppas vi på att det är dags för brunst för Kimbi som planerat i slutet av kommande vecka och att det klaffar med semin. Det känns som det finns så mycket om och men. Min spontana känsla är fortfarande att jag förväntar mig att detta kommer gå vägen. Jag hoppas såklart, men efter ett par år som kattuppfödare så vet jag ju att det inte alltid går enligt plan. 

Tanken är som sagt att hämta henne när hon är bekräftat dräktig. Man gör ju ett antal kollar efter det men jag väljer att göra dem hemmavid istället i så fall. 

Hur ska jag kunna klara mig utan det här stora huvudet i ett antal veckor?



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: