Hingstbyte

När det inte fungerade med Formalin så pratade jag åter igen med Kimbis uppfödare om hingstval. Tillsammans kom vi fram till att hingsten Dragon Welt fick bli det nya förstahandsvalet. Dragon Welt har jag kikat på tidigare. Han är kanske inte lika flashig som Formalin, men han är ändå vacker och har ett bra CV. 


Dragon Welt står också på Tullstorp. Han är en hingst med tre bra grundgångarter och har ett psyke och en ridbarhet utöver det vanliga. Han har fått väldigt bra poäng på temperament och ridbarhet. Jag tror att det kan bli en otroligt trevlig häst av denna kombination, och förhoppningsvis en häst som man kan ha väldigt roligt med. 

Dragon Welt är e.Dancier och ue. Weltmeyer. Som jag förstått det är hans möderne också grundat på en del prestation och bakom Dancier hittar man Donnerhall vilket är ett blod jag gillar väldigt mycket. 

Dragon Welt har legat på en dräktighet över 90% två år i rad och jag hoppas att detta år inte är något undantag. Jag hoppas att hans simmare är ruggigt bra så att Kimbi förhoppningsvis kan bli dräktig. HÅLL ALLA TUMMAR!




Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: