Utan min ädla springare

Jag kan tyckas vara rädd dum som väljer att ta föl på Kimbi. Hon är min enda häst, så det är inte så att jag har tre andra springare i stallet som står och väntar på mig när Kimbi går på mammaledigt. 


Jag har en förhoppning om att jag ska kunna rida henne ganska långt in i dräktigheten. Om nu Kimbi tycker att det känns okej. Jag har däremot inte tänkt åka iväg och träna och tävla så det får helt enkelt ligga på is nu ett tag. Vi har ändå haft en svacka på tävlingsfronten så det känns nästan bra att lägga fokuset på något helt annat och ta bort alla krav. Jag har rätt höga krav på mig själv och anser inte att jag har lyckats speciellt bra i min ridning efter Kimbis skada. Jag tappade väldigt mycket det året tyvärr. Men nu känns det igen inspirerande med ridningen där målet är att hålla Kimbi fräsch och ha roligt. 

Jag hade först tänkt att tävla Kimbi lite i vår innan jag betäcker henne, men jag har släppt det. Jag har blivit övertalad att skicka iväg Kimbi till seminstationen ganska tidigt, så kanske åker hon iväg redan om en månad. Det är otroligt kort tid! Men innan dess har jag tänkt åka till veterinären och kolla upp henne för det skulle kännas bra om hon var helt frisk i leder och muskler innan jag ställde av henne för att skicka henne på semin. Jag ska ringa min veterinär i veckan så jag kan komma dit snart och göra en check. Kombi har sedan tidigare varit lite svag i ett bakknä efter sin skada och i somras fick hon en stengalla och överansträngde sin kota på frambenet. Jag tror att hon eventuellt kan ha en liten känning någonstans. Det är lika bra att kolla upp innan hon blir halt eller dylikt. 



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: