Att våga börja om

Det blev inget föl 2018. Jag som ställt mig in på att det inte skulle vara hela världen tog det superhårt. Det svider fortfarande när jag ser magen på Kimbis hagkompis växa, när jag önskade så innerligt att det skulle ha varit Kimbis mage. 

Jag har nu lyckats bearbeta detta så långt att jag är redo att försöka igen. Jag tänker våga riskera att misslyckas igen. Kimbi blir inte yngre och jag måste våga hoppas. Det här är vår sista chans. Nästa år är hon 14 och jag vet att det inte blir lättare att få henne dräktig som äldre. Nu är hon 13 och jag tänker ge det en ärlig chans. Jag vill så gärna ha en mini-Kimbi.

Åter igen gör jag ingenting annat än att surfa på hingstar och ser verkligen fram emot att följa bruksprovet om några veckor. Sedan är det dags att bestämma sig. Sen är det bara att hoppa på tåget och hålla tummarna.

Jag kommer byta seminstation till detta år. Till vilken är inte bestämt. Kimbi hade en bra sommar på Salsbro, men jag känner mig nog lite besviken när hon inte blev dräktig. Jag försökte propsa på att de skulle ta bakterieprov, men det tog de först efter 2 misslyckade försök. Då tog de bakterieprov som visade på infektion. Nästan 2 månader försent enligt mig, och tiden rann ifrån oss när Kimbi resorberade fostret efter Dragon Welt. I år kommer jag nog försöka ta bakterieprov i förebyggande. Jag vill inte hamna i samma sits som förra året. 

Jag vill detta så mycket! Låt oss ha lite tur!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: