Tävling i Kinda

I helgen var jag alltså och tävlade i Kinda. Det var hoppning och Kimbi skulle starta 1 m (bed A) och 1 m (A:0/A:0). Lite hastigt och lustigt bestämdes det även dagen innan att jag skulle ta med mig Viwekas häst Figaro också och hoppa samma klasser. Figaro har jag hoppat två gånger tidigare och ridit max 10 ggr.
I första klassen var Kimbi jättefin och verkligen väntade på hindren vilket gjorde att det blev en stadig runda på 0 fel. Med Figaro blev det också en fin runda på 0 fel. Det är förvisso inte lika förvånande då han är en gammal hopphäst som tävlat upp till 140 cm så en låg klass som denna är bara småpotatis för honom. Man får dock inte glömma att han är 22 år iår, även fast det är lätt att förbise det.
I andra klassen var Kimbi jättefin också. Dock var hon lite piggare i denna klass vilket gjorde att vi fick med oss en bom för vi kom lite nära. Dessutom kom vi totalt fel på två hinder när Kimbi blev lite stark så då fick vi två stopp. Välsigt retligt men jag är ändå väldigt nöjd med rundan på det stora hela.
För Figaro däremot blev det ytterligare en felfri runda och en riktigt bra tid i omhoppningen. Det var första gången jag red en riktig omhoppning sedan 2004 så det var lite ovant men riktigt kul. Figaro var en riktig klippa och tog alla hinder fint, även när det blev tajta svängar. Tiden räckte till en tredjeplats vilket jag är väldigt nöjd med. Det är en ära att få låna en sådan fin häst att få tävla med.
Det blev alltså 3 rosetter på 4 rundor denna dag. En väldigt bra dag med andra ord trots att vi inte hade vädret på vår sida utan det var någon ynka plusgrad och spöregn hela dagen.
En bild på mig och Figaro från framhoppningen till en av klasserna. Det är Viweka som har tagit bilden. Tyvärr blev det inte några bra bilder på Kimbi från dagen då Viwekas kamera inte ville vara med riktigt i det blöta vädret.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: