Tidig morgon

Idag har jag känt mig väldigt effektiv. Jag gick upp redan vid klockan 7 trots att jag inte började skolan förrän 13. Jag hade stallet i morse och därför gick jag upp så tidigt. Hästarna hade dock fått sova i sina utetäcken så det gick ganska smidigt ändå.

Så fort som hästarna var ute i hagen mockade jag åt Kimbi och åt Viwekas häst Figaro som jag också hade hand om idag. Efter att allt var klart åt dem inför kvällen var det bara att göra i ordning Figaro för en ridtur.

Klockan 9.30 satt jag på hästryggen och jag red en härlig runda i det kalla vädret. Tog en skön galopp på ett fält och Figaro blev verkligen uppåt av det.

Figaro skiljer sig väldigt mycket från Kimbi. De är verkligen som natt och dag. Figaro är en gammal hopphäst som en gång i tiden gått SM. Nu fungerar han mest som läromästare och kan det mesta både inom hoppning och dressyr. Han är ingen häst som gärna går i form men han kan om han vill. Trots att han är väldigt olik Kimbi är det väldigt kul att rida honom. Det är nyttigt att rida andra hästar också. Jag kommer säkert ha träningsvärk imorgon :)

Bild på en nöjd Figaro när vi var tillbaka från morgonens ridtur!



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: