Längtar efter att träna!

I onsdags när jag kom hem med Kimbi så åkte jag med en tjej i stallet direkt för att titta på när hon red lektion för en riktigt duktig ryttare som bor i närheten. Det var riktigt kul och givande. Dock kan jag inte annat än påstå att det nog var det värsta sättet att plåga sig själv på. Själv har jag inte ridit lektion sedan i augusti och jag kan inte annat än sakna det något otroligt mycket. Jag saknar tävlingarna också, men träningarna ligger nog dock snäppet högre hos mig. Det finns nästan inget som går upp mot en lyckad träning med hästen. När man har gått en sån där "aha-upplevelse" och hästen bara gick som en dröm. Det är så himla kul med Kimbi också, för ibland känns det som hon också får den där aha-känslan. När poletten bara trillar ner och hon förstår. Hon vill ju så gärna göra rätt så hon försöker ju verkligen. Jag hoppas på att jag kan träna lite igen med Kimbi framåt början av nästa år. Jag misstänker att vi har en bit till dit vi var i somras, men vi ska tillbaka dit, och vi ska ännu längre!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: