Sommarlösdrift

Ägaren till stallet jag står i har länge tjatat på mig att jag borde släppa Kimbi på stolösdriften. Detta på grund av att Kimbi varit ensamt sto på boxplats sedan vi flyttade in. Jag är dock ganska tveksam då jag gillar pysslet i stallet, plus att jag misstänker att jag skulle bli väldigt slö om jag inte behövde åka till stallet. Jag tror att jag behöver den stunden i stallet ganska ofta för att tänka på annat, även om jag inte rider.

Nu har jag dock gått med på att ha Kimbi på lösdriften tillsammans med Arwen under sommaren, då Lali som annars går där precis fått föl och snart ska iväg på betäckning igen. På så sätt får jag det bästa av två världar. Jag får behålla min box i stallet (även fast Lali och föl står där just nu), och Kimbi får stå ute ned sällskap, vindskydd och fri tillgång på hö hela sommaren. Det blir ju inget regelrätt bete, men hon verkar vara ganska glad ändå.

Vi släppte ihop Kimbi och Arwen i söndags och allt har gått bra hittills. Inte en skråma på min häst även fast Arwen sa till ett par gånger när vi släppt ihop dem.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: