Genrep

Igår hoppade jag lite med Kimbi inför helgens tävling. Jag har inte hoppat så mycket alls på sistone så jag jag inga jättehöga förväntningar inför helgen. Jag vill mest få en bra känsla och rytm. 

Jag ställde upp en studs med 5 små hinder för att få in lite styrketräning  i hoppningen. Förr hade Kimbi jätteproblem med koordinationen vid studs. Ganska ofta stannade hon mitt i av förvirringen. Nu däremot flyger hon över som ingenting. Hon är riktigt rapp i benen och gör det prickfritt. Ibland går det lite fort men hellre det än att hon stannar.

På andra långsidan byggde jag upp två räcken med 21 M mellan för att känna rytmen och få en bra galopp. Red över dem som bommar ett par gånger för att känna var jag hade rätt galopp. Avståndet ska ge mig 5 ganska normala galoppsprång. Kimbi var lugn först och jag kunde rida både på 5 och 6 språng. Sen satte jag upp hinder och då gick det bara snabbare och snabbare för varje gång. La upp det andra hindret i slutet på typ 115 cm för att känna lite på höjden inför helgen. Var längesen nu vi hoppade de höjderna. Hon gjorde det bra men hon blev lite het så jag fick hålla tillbaka lite för att få plats ordentligt.

Nu är vi taggade inför lördag! Ska bli kul att komma ut och tävla lite igen.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: