Jag är inte den bästa

Jag och Kimbi har, och har haft en del problem. Hon är en känslig individ som belönats med en stor storlek. Det är inte helt lätt med en sån stor häst när man som jag inte fått världens längsta ben. Jag känner rätt ofta att jag inte riktigt räcker till på min stora häst. Nu är Kimbi inte speciellt tungriden och känns inte så stor att rida, men det finns ändå vissa problem. Jag har så svårt att få ihop alla kroppsdelar på Kimbi. Hon springer helst bara ifrån mig när jag försöker få ihop henne. Jag jobbar med det, och det går bättre, men det är en lååång väg.

Många gånger tänker jag påhitt mycket lättare jag hade haft det med en lite mindre häst. En häst som passade mig lite bättre. I hoppningen känner jag att jag passar med Kimbi. Hon är verkligen så explosiv och lyhörd för vikthjälperna som jag vill ha en häst i hoppningen. Dessutom hoppar hon otroligt fint. I dressyren däremot är inte vi riktigt i samma lag alla gånger. Jag vet att det finns andra som kan rida ihop Kimbi på ett helt annat sätt än jag kan. Pernilla är en sådan person. Hon red Kimbi typ 45 minuter och jag fick tillbaka en helt annan häst. Jag önskar att jag hade haft pengarna att lämna iväg Kimbi och på så sätt ta en liten genväg för att komma vidare med Kimbi.

Jag verkligen älskar Kimbi och därför skulle jag aldrig klara av att sälja Kimbi. Jag är dock fullt medveten om att hon skulle kunnat komma så mycket längre med en annan ryttare. Allt tar så mycket längre tid för mig. Jag och Kimbi lär oss verkligen ihop. Jag försöker hitta nya tips och bli bättre hela tiden. Jag kämpar, gör mitt bästa! Jag vill hela tiden bli en bättre ryttare och kunna rida min häst så bra som det går. På vägen försöker jag ta så mycket hjälp jag kan och har råd med. Kimbi är verkligen värd att bli så fin som möjligt <3.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: