Tisdag 3/2

Jag har hittills under Kimbis igångsättning känt mig lite rädd för att galoppera. Är så otroligt rädd för att överanstränga henne. Men nu har hon trots allt varit under igångsättning i drygt 2 månader, så nu känner jag att jag måste våga belasta Kimbi lite mer. Så från den här veckan har jag tänkt att försöka ändra vidare upplägget på igångsättningen.

Jag har tänkt köra igång så smått med galoppprogrammet på Kimbi. Åtminstone 2 sådana pass i veckan men helst mer. Idag började vi med intervaller á 1 minut. Jag vill börja försiktigt så jag vill inte köra för långa intervaller. Vi körde 6 intervaller, och Kimbi var inte ens andfådd eller trött. Vi fick galoppera lite försiktigt dock för det var lite halt på banan. Men Kimbi var superglad och bockade sig igenom typ hela första intervallen.

Jag har som sagt varit rädd för galoppen. Dock har Pernilla försökt övertala mig om att jag inte borde vara orolig. Kimbi springer mycket i hagen och står en del på två ben. Så enligt henne är det hög tid att börja galoppera lite mer. 

Imorgon blir det vila och jag ska ta mig iväg och lämna blod. Känns lite typiskt då jag hade hunnit att träna också, men man ska ju inte träna efter att man lämnat blod. Jag brukar bli rätt trött efteråt också. Men så får det vara. Det är ju för en god sak :).


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: