Söndag 18/1

Underbara lilla häst säger jag bara! I fredags blev det första galoppen sedan skadan. Då blev det bara en galoppfattning i varje varv på banan efter att vi varit ute i skogen en sväng. Idag red jag igen och red lite dressyr på banan. Så fin hon är! Känns så himla fräsch och bara suktar efter att arbeta. Idag började vi flytta lite mera i skritten. Blev lite skänkelvikningar och bakdelsvändning åt båda håll. Det märks att hon inte riktigt orkar men hon försöker verkligen göra rätt. Otroligt fräsch i traven med henne fint på yttertygeln. 

Sedan blev det galopp i båda varven. Bara ett varv i båda varven. Kimbi var överlycklig och gjorde lite glädjeskutt. Hon var så himla fin. Jag stod i lätt sits och hon var otroligt rund och samlad och avslappnad. Underbar känsla!

Det är så otroligt lättande att Kimbi känns så himla fräsch efter allting. Trots att hon är svag så känns det inte som att vi förlorat ett halvår. Jag hoppas ändå att den här vilan har gjort Kimbi gott och att vi kommer komma tillbaka ännu bättre. Jag längtar så efter att få träna ordentligt. Kimbi är en sådan arbetsmyra och älskar det. Det finns inte mycket som går upp mot att rida henne då när allt stämmer.

Jag avslutade dagen med att prova på ett jympapass på Friskis. Var ganska kul men svårt för mig som typ inte har någon koordination. Jag köpte ett prova på-kort, så nu ska jag prova lite olika grejer tänkte jag för att se om Friskis är något för mig. Vill så gärna komma igång och träna ordentligt. Jag tror det är bra för både min ridning och mitt mål att gå ned i vikt.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: