Snart dags för nästa koll

I början av nästa vecka är det dags för en ny koll av Kimbi. Då har det gått ca 35 dagar sedan inseminationen men beräknat på storleken på embryot så borde det vara runt dygn 30. Om det nu är något där inne. Det är ju långt ifrån säkert. Det är väl nästan större risk att det inte finns något där än att det är möjligt att det finns något där. Det är i alla fall den inställningen jag har just nu. Det vore såklart helt underbart om hon är fortsatt dräktig, men samtidigt var det väldigt osäkert vid förra undersökningen och därmed så kan vi inte ha sån tur att hon är dräktig.
 
I början av veckan tar vi transporten och åker upp till Salsbro igen. Jag hade först tänkt att undersöka henne hemma, men eftersom det var så osäkert så känns det bättre att den veterinär som tragglat med henne denna sommar kollar. Det tar lite drygt 2 timmar att åka upp, men Kimbi är så van att åka och trivs i gula faran så det känns inte
 
 
som någon större risk i hennes fall. Skulle hon inte vara dräktig kan jag direkt lämna henne där i så fall så kanske vi hinner ett sista försök innan säsongen är över.
 
Det gnager dock lite i mig. Dragon Welt vann i förra veckan femårsfinalen i Falsterbo. Superkul att jag har valt en hingst som verkligen kan prestera. Han är också uttagen till Unghäst-VM som går av stapeln i början av augusti. Det vill ju till att vi hinner inseminera Kimbi innan han åker i så fall. Vad gör man annars? Jag har ingen lust att byta hingst för ett försök denna säsong. Samtidigt känns det dumt att ge upp om det nu finns tid kvar. Nu har detta ändå kostat så mycket hittills så det är lika bra att köra hela vägen ut. Jag hoppas att detta är ett ickeproblem, men det gnager ändå.
 
Spola fram tiden lite så jag slipper undra hur det ser ut där inne i Kimbis stora mage...
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: