Fantasier och faktiska planer

Nästan varje dag när jag står och ryktar Kimbi står jag och fantiserar om hur det skulle vara om hon varit dräktig. Jag fantiserar om att få se hennes mage växa. Jag tänker hur det skulle vara att stå med händerna och örat tryckt mot magen och få känna ett liv där inne ge tecken till omvärlden. Nu när alla föl börjar födas så svider det lite extra att jag inte får göra detta i år. Vid den här tiden skulle jag ha satt upp fölkameran och troligen inte kunnat slita mig en sekund. Jag hade varit sjukt nervös och förberett mig inför fölningen in i minsta detalj. Inget skulle lämnas åt slumpen. 
 
I år får jag istället planera in nästa dressyrträning och löshoppning med stallkompisen senare i veckan. Men på måndag börjar trots allt årets seminresa så smått. Då öppnar stationen och vi ska in och ta en koll på Kimbi. Jag börjar fundera på om Kimbi ens har börjat brunsta i år. Men om hon inte gjort det så borde det komma nu. Det har varit varmt och soligt och Kimbi har kunnat gå utan tecken i ett par dagar vilket hon njuter av för fullt. Spännande ska det bli på måndag minsann!


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: