Hemgång för Kimbi

Så igår fick jag äntligen hämta hem min älskade Kimbi. Nytvättat och i väldigt fint skick kom hon och mötte mig i hagen när jag visslade på henne. Det är sån otrolig lättnad att få ta hem henne. Kimbi gör mig hel!
 
Under besöket passade jag också på att prata lite med Eva. Hon lät hoppfull och sa att det finns åtminstone ingenting som säger att Kimbi inte skulle bli dräktig den här brunsten. Sen vet jag att väldigt mycket kan hända och att man absolut inte kan ta något för givet. Men med tanke på hur hopplöst det kändes för en vecka sedan när de började behandla men inte trodde att de skulle kunna inseminera på den här brunsten, till att stå med en färdigbehandlad och inseminerad Kimbi en vecka senare. Det gör att det känns lite bra i nuläget i alla fall.
 
Nu är det bara att hålla tummarna och invänta dräktighetskoll den 21 maj. Fram tills dess tänkte jag att hon får ridas igång väldigt lugnt. Eftersom hon har varit halt har hon vilat i tre veckor. Sen behöver hon ändå ta det lugnt ett tag om hon skulle vara dräktig, så då räcker det att promenadrida henne lite nu i 2 veckor. Idag ska hon få nya skor så imorgon ska min medryttare skritta henne en sväng för första gången på ett par veckor.
 
När jag var på flemminge fick jag se några av Evas senaste tillskott. Det var jättefina föl och jag fastnade verkligen för ett supergulligt stoföl efter Totilas. Hon var Sveriges första sålda embryo och var bara 1,5 dygn gammal. Även en liten kille efter Johnsson var väldigt snygg. Det är inte så att man blir det minsta avundsjuk heller... 
 
 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: